Genel olarak derslerin değerlendirilmesi yapıldı.
Dersten beklentilerin karşılanması düzeyi sorusu
soruldu. Bu soruya verilen cevaplarla süreç değerlendirme formundaki cevapların
tutarlı olduğu sonucuna varıldı.
Derste gösterilen uygulamalarda zaman zaman karışıklık
olup olmadığı sorusu soruldu. Devamında karışıklık varsa buna çözüm
önerileriniz nelerdir diye soruldu.
Dersin başında tanışma olmadan direk derse
geçilmesinden ve mola süresi talebinde bulunulmasa molayı unutup üç saat
aralıksız ders işleneceği izlenimi verildiğinden ve durumun stres yarattığı
eleştirisi yapıldı.
Bazı öğretmenlerin hiç işine yaramayacağı halde bazı
uygulamaların verildiği özeleştirisi yapıldı. Bunun nedeni ise illaki
birilerinin faydasına olacağı düşüncesinden dolayı olduğu söylendi.
Öğretmenlik konuşma mesleğidir. Sürekli konuşan
insanları, sürekli dinleyici konumuna düşürmenin doğru olmadığı özeleştirisi
yapıldı.
Dersin online olması nedeniyle kayıtlı kalması dersi
tekrar dinleyip ödevleri aha rahat yapma kolaylığı sağladığı görüşü sunuldu.
İsmail Şan; belki ilk dersimiz son dersimiz olur
düşüncesiyle bir şeyler öğretmeye çalıştığını söyledi. Buna örnek olarak bir
atasözüne değinildi: Hızlı yaşa iki kere yaşarsın.
Öğretimsel çeşitlilik öğrencide motivasyonu arttırır
denildi.
Nefis terbiyesi pamukla okşayarak olmaz, bazen sopayla
dövmek gerekir.
Ödev yükünün çok fazla olduğu ile ilgili eleştiriler
yapıldı.
Uygulamalara okulda öğretmenlerin işine yarayacağı
için yoğunluk verildiği söylendi.
Diğer gruplarda da dersin süresi ve ödevlerin
fazlalığı ile ilgili bezer eleştiriler yapıldığı söylendi.
Dersin süresinin üç saat olduğu ve dolayısıyla üç saat
ders işlenmesi gerektiği söylendi. Bununla ilgili; devlet bana üç terörist
öldür demiştir ve ben iki terörist öldürmüşümdür ya da benden 300 kişilik yemek
yapmam istenmiştir fakat ben 200 kişilik yemek yapmışımdır örnekleri verildi.
Bu yüzden dersin süresi ile ilgili yapılan olumsuz eleştirileri anlamakta
zorlandığını söyledi.
Süreç değerlendirme formundaki yapılan
değerlendirmeler gözden geçirildi. Buradaki eleştirilere karşılık çözüm
önerileri istendi.
Blogdaki ödev teslim tarihi bir arkadaşımızın isteği
üzerine bir hafta uzatıldı.
İyi dilek ve temennilerle ders sonlandırıldı.
KATILDIKLARIM
Ödev yükünün fazlalığı ile ilgili eleştirilere kısmen
katılıyorum. Çünkü aslında ödevler öğretici olmakla birlikte çok hakim
olmadığımız uygulamalar üzerinden olduğu için biraz vakit alıcı ve
zorlayıcıydı.
KATILMADIKLARIM
Dersin süresi ile ilgili yapılan eleştirilere
katılmıyorum. Çünkü olması gerekenin yapıldığını düşünüyorum.
Ders anlatımının hızlı olduğu ile ilgili yapılan
eleştirilere katılmıyorum tam tersi oldukça yavaş olduğunu düşünüyorum. Dersi
yeniden dinlemem gerektiğinde videoyu indirip hızını arttırarak dinledim.
İLGİNÇ BULDUKLARIM
Nefis terbiyesi pamukla okşayarak olmaz, bazen sopayla
dövmek gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder