14. HAFTA

Genel olarak derslerin değerlendirilmesi yapıldı.

Dersten beklentilerin karşılanması düzeyi sorusu soruldu. Bu soruya verilen cevaplarla süreç değerlendirme formundaki cevapların tutarlı olduğu sonucuna varıldı.

Derste gösterilen uygulamalarda zaman zaman karışıklık olup olmadığı sorusu soruldu. Devamında karışıklık varsa buna çözüm önerileriniz nelerdir diye soruldu.

Dersin başında tanışma olmadan direk derse geçilmesinden ve mola süresi talebinde bulunulmasa molayı unutup üç saat aralıksız ders işleneceği izlenimi verildiğinden ve durumun stres yarattığı eleştirisi yapıldı.

Bazı öğretmenlerin hiç işine yaramayacağı halde bazı uygulamaların verildiği özeleştirisi yapıldı. Bunun nedeni ise illaki birilerinin faydasına olacağı düşüncesinden dolayı olduğu söylendi.

Öğretmenlik konuşma mesleğidir. Sürekli konuşan insanları, sürekli dinleyici konumuna düşürmenin doğru olmadığı özeleştirisi yapıldı.

Dersin online olması nedeniyle kayıtlı kalması dersi tekrar dinleyip ödevleri aha rahat yapma kolaylığı sağladığı görüşü sunuldu.

İsmail Şan; belki ilk dersimiz son dersimiz olur düşüncesiyle bir şeyler öğretmeye çalıştığını söyledi. Buna örnek olarak bir atasözüne değinildi: Hızlı yaşa iki kere yaşarsın.

Öğretimsel çeşitlilik öğrencide motivasyonu arttırır denildi.

Nefis terbiyesi pamukla okşayarak olmaz, bazen sopayla dövmek gerekir.

Ödev yükünün çok fazla olduğu ile ilgili eleştiriler yapıldı.

Uygulamalara okulda öğretmenlerin işine yarayacağı için yoğunluk verildiği söylendi.

Diğer gruplarda da dersin süresi ve ödevlerin fazlalığı ile ilgili bezer eleştiriler yapıldığı söylendi.

Dersin süresinin üç saat olduğu ve dolayısıyla üç saat ders işlenmesi gerektiği söylendi. Bununla ilgili; devlet bana üç terörist öldür demiştir ve ben iki terörist öldürmüşümdür ya da benden 300 kişilik yemek yapmam istenmiştir fakat ben 200 kişilik yemek yapmışımdır örnekleri verildi. Bu yüzden dersin süresi ile ilgili yapılan olumsuz eleştirileri anlamakta zorlandığını söyledi.

Süreç değerlendirme formundaki yapılan değerlendirmeler gözden geçirildi. Buradaki eleştirilere karşılık çözüm önerileri istendi.

Blogdaki ödev teslim tarihi bir arkadaşımızın isteği üzerine bir hafta uzatıldı.

İyi dilek ve temennilerle ders sonlandırıldı.

    KATILDIKLARIM

Ödev yükünün fazlalığı ile ilgili eleştirilere kısmen katılıyorum. Çünkü aslında ödevler öğretici olmakla birlikte çok hakim olmadığımız uygulamalar üzerinden olduğu için biraz vakit alıcı ve zorlayıcıydı.

    KATILMADIKLARIM

Dersin süresi ile ilgili yapılan eleştirilere katılmıyorum. Çünkü olması gerekenin yapıldığını düşünüyorum.

Ders anlatımının hızlı olduğu ile ilgili yapılan eleştirilere katılmıyorum tam tersi oldukça yavaş olduğunu düşünüyorum. Dersi yeniden dinlemem gerektiğinde videoyu indirip hızını arttırarak dinledim.

    İLGİNÇ BULDUKLARIM

Nefis terbiyesi pamukla okşayarak olmaz, bazen sopayla dövmek gerekir.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder